tirsdag 21. oktober 2014

Bokens magi

Jeg er eneste jente i en søskenflokk på 5, og jeg er yngst. Så for meg var det altid en slags flykt fra kjedsomheten i bøker. Den første boken jeg forelsket meg i var Hobbiten av Tolkien, og etter den har det vært mange nye kjærligheter. Fra Eragon, en verden med drager, alver, dverger og magi, til The Vampire Diaries og The Secret Cricle, enda en magisk verden, men på en annen måte. Jeg har dradd til andre dimensjoner, slåss mot fantomer, kommet tilbake fra døde og forhekset og fortryllet, ridd på drager, og følt udødelig kjærlighet som kan overkomme alt. Alt i alt har mitt liv aldri vert kjedelig siden jeg oppdaget bokens magi. Uansett hvor jeg har bodd, har jeg alltid funnet meg en lesekrok. I soveromsvinduet til min mor, i hammoken til min far, i armkroken til min kjære, i sofakroken vår, eller i parken. Jeg har konkludert med til slutt, at så lenge jeg har en kopp tè eller et glass rødvin, og jeg sitter behagelig å har det godt å varmt, blir det jo mye mer koselig å lese, og boken blir jo så mye bedre, å verden forfatteren forsøker å skape blir jo så mye mer klar å lett å leve seg inn i! Det finnes så mye gode bøker der ute. Jeg selv har så mange bøker nå, at min mor fleiper om at når jeg får meg hus må jeg ha et eget bibliotek. En dag håper jeg at jeg klarer å skrive noe så bra som mine helter innen forfatterverden. Jeg vill gjærne lære meg å skape en verden som andre likesinnede klarer å leve seg inn i, å få like mye igjen for, som jeg har fått fra mine helter. Jeg vil lære å ordlegge meg på en måte som virkelig fanger mine lesere, og som gir de glede. Jeg håper denne drømmen blir virkelig en dag, for jeg virkelig elsker bøker, og jeg mener virkelig at de kan inneholde magi.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar